Villkor för köp och leverans

1. Ditt köp på Roze Mode AB: De köp- och leveransvillkor som gäller när du som kund handlar varor hos Roze Mode AB och får varor levererade till dig i Sverige. Ditt inköpsbevis (digitalt) i samband med ditt köp måste du ha tillgängligt. Moms enligt gällande lag ingår i produktpriset där det är angivet. Vi reserverar oss för eventuella avvikelser i design. Vi kan heller inte garantera att produkter som du tidigare beställt finns kvar i sortiment vid en annan tidpunkt.

2. För att du som kund ska känna dig trygg har vi valt att vissa produkter har garanti. När du köper en produkt som omfattar garanti så meddelar vi dig angående garantivillkoren. I villkoren ingår det vad som gäller och hur länge garantin omfattar. Under garantiperioden ersätts kostnader för att ersätta fel på varan, t ex, fabriksfel, arbete och resor, förutsatt att varan inte har skadats av kund. 

3. Olika leveransalternativ finns på Roze, det kan vara olika till olika postadresser. Fast pris och leveransdatum står alltid utskrivet. Vid leverans måste betalningen vara slutförd. Vid leverans ska du som har beställt paketet uppvisa legitimation och bud visar bådas legitimation. Om du har beställt via bud ska transportören kontakta dig innan leverans. Du som kund står för att de uppgifter du har lämnat till oss stämmer. Om leveransen går in över en privat väg med bom ansvarar du att en nyckel till bommen finns tillgänglig för transportören. Extra transportdagar kan tillkomma vid leverans till en ö. Om du annullerar din order och vi har påbörjat den kommer avgifter för pack och leverans att tas ut. Det är viktigt att du förbereder dig inför leveransen. Ditt ansvar som kund är att: 

• Gör fri väg till din bostad/lokal så att varorna enkelt kan lämnas på en enkel plats. 

• Säkerställa att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.

 • Säkerställa att du kan ta emot leveransen när den anländer. Även om du låter någon annan ta emot din leverans är det fortfarande du som ansvarar, eftersom det är du som ingår i avtalet. Observera att risken för varorna övergår till dig som köpare vid avlämnandet. 

• Säkerställa att dina golv är ordentligt skyddade vid leverans, hela vägen in till anvisad plats. Om dina golv inte är skyddade och skador uppstår hänvisar Roze dig till ditt eget försäkringsbolag. 

• Vid leverans ska du som kund uppvisa legitimation och bud visar bådas legitimation. Vi förbehåller sig rätten att bedöma om leverans kan ske utan risk för skada på person, varor eller egendom. Om leverans inte kan genomföras på grund av hinder hos dig tar vi leveransen i retur. För en ny leverans står även kunden för kostnaden.

Om du avbokar din beställning så annulleras din order och varuvärdet betalas tillbaka till dig. Serviceavgift återbetalas ej. Postpaket När din beställning anlänt till valt ombud skickas ett sms eller en avi till dig. Om du väljer att inte hämta ut ditt paket återbetalas inte fraktkostnaden till dig. Vi tar ansvar för din order tills des att vi har lämnat den till leveransföretaget, då har de ansvar. Vid extrema katastrofer som krig, brand eller naturkatastrof är Roze inte skadeståndsskyldig till att ersätta ditt paket.

4. Returnering av varor som är köpta hos oss. Du har som kund rätt att ångra dig vi distansköp i 14 dagar enligt lag. Tiden räknas från den dag då du tog emot varan. För att kunna returnera en vara behöver ni kontakta oss och även kunna uppvisa obruten förpackning. Vi behöver registrera din retur innan du returnerar den, därför kan du inte lämna varan direkt hos ett postombud. Återbetalningen sker 14 dagar efter att du har skickat tillbaka varan, kom ihåg att vid skadad förpackning så reducerar vi återbetalningsersättningen med mellanskillnaden på varan då vi inte kan sälja den för fullpris. Vid retur betalas inte leveranskostnaden ut. Returen gäller inte produkter som har testats utan då istället får man göra en reklamation. Returavgifter tillkommer på de varor du har valt att returnera.

Skulle det visa sig att en produkt du har köpt är felaktig kan du reklamera den, eftersom att du som kund har rätt att reklamera en vara som inte fungerar. Läs Konsumentköplagen 16-21a§§, där finns det information om vad som gäller. Så fort du upptäcker felet vill vi att du snarast kontaktar oss. Tänk på att du paketerar varan väl då du har ansvar för att varan kommer tillbaka till oss oskadd. Om vi motsätter dig ditt krav kan du få din rätt prövad hos ARN (allmänna reklamationsnämnden). Vi kommer att medverka vid ett eventuellt tvistlösningsförande. Om du vill göra tvistlösning online kan man vända sig till EU kommissionens plattform som ett alternativ. Ni som kund kan läsa mer på ARN´s hemsida. Återbetalningen vid retur sker på exakt samma sätt som din betalning vid köpet om inget annat har överenskommit i mellan parterna. Om du inte har tagit emot din leverans debiterar vi dig för returkostnaderna.

 5. Personuppgifter hanteras och inhämtas utav Roze Mode AB. På Roze Mode AB är det viktigt att ni känner er trygga med att vi hanterar era uppgifter och därför ger vi dig information om hur vi hanterar dina uppgifter. Vi lämnar alltid ut uppgifter om hur vi behandlar dina uppgifter när ni gör en beställning, kontaktar oss eller ringer oss. Vi arbetar ständigt med att förbättra hanteringen av dina uppgifter och därför uppdaterar vi våran policy så fort vi ändrar våra regler.